تکنولوژی

تکنولوژی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 116
بازدید کل : 22548
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه

 
 

sharjer 20abie 20mobile

 

 

به گزارش خبرگزاري مهر، شرکت سوئدي با نام myFC شارژر PowerTrekk را براي افرادي ابداع کرده است که مدت زمان زيادي را از شبکه برق فاصله دارند و نمي توانند در زمان مناسب از شبکه برق براي شارژ کردن ابزار الکترونيکي خود استفاده کنند.

اين شارژر جديد تنها به يک قاشق سوپخوري آب نياز دارد تا بتواند انرژي مورد نياز براي 10 ساعت يک موبايل را تامين کند. اين شارژر به واسطه واکنشهاي شيميايي انرژي توليد مي کند و در آن آب با سيليسيد سديم واکنش داده و گاز هيدروژن به وجود مي آورد.

از هر نوع آبي به شرط نداشتن رسوبات زياد از حد و گل و لاي مي توان در اين شارژر استفاده کرد

انتظار مي رود اين ابزار در دو سري يک و سه کيلو واتي در ماه هاي مي و ژوئن با قيمت احتمالي 199 يورو در اروپا عرضه شود. عملکرد اين شارژر بسيار ساده است، سديم درون مخزني کوچک و گرد ذخيره مي شود، شکافهاي شارژر در نيمي از لايه خارجي اين مخزن تعبيه شده اند و در نيمه ديگر مخزن آب کوچکي وجود دارد که يک قاشق آب درون آن ريخته مي شود.

دو مخزن پودر شيميايي و آب درون شارژر

بر اساس گزارش ميل آنلاين، زماني که دريچه شارژر بسته مي شود، واکنشهاي شيميايي به صورت خودکار آغاز به کار مي کنند و شارژر توليد انرژي را آغاز مي کند. اين واکنشهاي شيميايي کاملا پاک بوده و محصول جانبي آنها کمي بخار آب است. مي توان از اين شارژر به عنوان منبع مستقيم انرژي براي روشن ساختن يک لامپ نيز استفاده کرد.

 

 

 

اين شارژر براي تامين 10 ساعت انرژي موبايل تنها به يک قاشق آب نياز دارد

سيليسيد سديم پودر شيميايي جديدي است که توسط شرکتي به نام SiGNa توليد مي شود و اين شارژر اولين محصول تجاري است که از اين پودر شيميايي استفاده مي کند. هر ابزاري که داراي درگاه USB باشد مي تواند به اين شارژر وصل شود و هر نوع آبي را نيز مي توان در اين شارژر به کار گرفت، حتي اگر آب از دريا به دست آمده باشد. حتي مي توان در اين شارژر از آب گودالهاي درون خيابان نيز ريخت به شرطي که اين آب مملو از رسوبات و گل و لاي نباشد.

استفاده از اين شارژر بسيار ساده است و انرژي را از طريق کابل USB به دستگاه مي رساند

اولين نمونه اين شارژر سال گذشته در کنگره موبايل جهان در بارسلونا رونمايي شد اما نسخه تکميل شده آن اکنون در نمايشگاه الکترونيکهاي مصرفي 2012 در لاس وگاس عرضه شده است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, توسط احسان قصدی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :